Skip to main content

[SAMPLE REVIEW] HERA HD Foundation

Hi! It's been too long since I did a review!! hahaha

So anyway, I've been trying out foundations *cough MUFE HD foundation cough* and I found this sachet in my sample stash! Lovingly given to me by the-secretdiaries.blogspot.com :D They give me the best samples each time I buy a product. And again, this is not a sponsored post.


#21, Natural Beige

The HERA HD foundation was highly raved by my fave YouTuber, Catalina aka cl2425 and she uses it a lot in her videos. For the review I'm about to do, its on someone whose skin is pretty bad and has a lot of scars etc, aka... ME. Catalina has almost flawless skin so this foundation works well with her.

This foundation did not work well for me. I used it when I went to Sentosa on a super humid day and yeah it didn't last. Hahaha sorry I put it to the extreme test on the first day :P Played a lot that day and was out from noon to night. I've used this for a few days (also in not-so-extreme weather hahaha) and this is my little review:

-Quite sheer :/ (does not cover scars or redness well)
-Dewy finish (not matte but not too glossy as well)
-Does not last very long (about 3 hours?)
-Has SPF (best point of this product I guess)
-Blends well (you know.. basic quality of "HD foundations")

I believe it'll work well for people who like that dewy, Korean-ish glow and for the less humid days hahaha (and also the people who already have nice skin :P). I really like the fact that it has SPF cos the current foundation I'm using doesn't have it, and SPF is important!!

Its not readily available in Singapore so you can't exactly try it before buying a full sized one, unless you source samples from say.. Gmarket?

Hope this review helped you! :)

Comments

  1. Do a review on MUFE HD FOUNDATION! :D I have extremely oily skin and wonders if this foundation can last on my horrible skin or not

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

[SAMPLE REVIEW] Skinfood Salmon Eye Cream

Hi! I got this a sachet of Skinfood's Salmon Eye Cream with some Korean cosmetics, and only recently I felt like trying it :P

I know right! Salmon?! On your skin?! Well, that's Skinfood for you. Salmon is not as bad as.. CREAMY CHEESE MASK! Well, I like cheese in my food but not on my face. *squirms*




It does not smell one bit like salmon. Smells a lot like jasmine flowers, A LOT!!! An overly strong smell of jasmine, which is weird since salmon is used instead. *50 points deducted*


It's a white cream, which I feel is oily and fatty, and only a little is required. This sachet lasted me for 5 times, for both eyes! Not the best texture for an eye brightening cream. I believe this is gonna be bad for people with oily or problematic skin and may not be able to withstand the richness of this eye cream.

Stays really oily for at least 10 minutes, felt like the absorption was reeeaaalllyyy slow. Besides, I've used it for 5 times and there are no significant changes. No brighteni…

[HAUL] Holika Holika!

The first branch of Holika Holika opened its doors in Singapore @ Wisma Atria today! Supposedly at 12, but when I reached there, they were still drilling and hanging stuff, and said to be back in 30 mins.

A huge poster of its ambassador at the side of its shop, CN Blue!!!!!!! Mysterious Magic Cosmetics~ (and endorsed by guys and a cat.. Hmm mysterious enough)

Before it was open! Yet to pull down its blinds~ It's a shop tucked at the corner, beside an escalator. Near Cotton On!
Couldn't get a nice picture of its sign! But you can see a bit of its interior, which is a lavender colour and has nice shelves! It goes with a mystical or magical theme :)

My mini haul from the store! VERY DE EX PLS The highly raved about egg soap @ $20.00 for 2 eggs Make-up Starter primer @ $2.50 per piece Wonder Drawing Eyeliner Auto Stick @ $10.00 Enamel Magicara Long and Curling FREE hehehe

Its a small tube since its free! But its pretty good! There's fibre in it and the brush is kinda special…

Buy & Sell Hello Kitty plushies!!

Hahaha okay so I received over 10 emails on whether I have an extra Macdonald's Hello Kitty to let go or not. Fact is that I didn't buy any >.< So I decided to create a blog post where you Kitty collectors can interact and hopefully get a reply from a potential buyer/seller. Simply comment on this post! :)

Begin your comment with WTB (want to buy) or WTS (want to sell) for easier reference!